طبق اخباری که از Newsru.ua اوکراین به گوش رسیده است اتومبیل تیبا در اوکراین دارای قیمتی معادل 6.999 دلار برای نسخه پایه اش و 7.499 دلار برای نمونه کامفورت این خودرو اعلام گشته است .

میزان مصرف سوخت این اتومبیل موضوعی است که بیش از هر چیزی توجه رسانه های کشور اوکراین را به خود جلب نموده است .

میزان مصرف سوخت این خودرو برابر 5.1 لیتر در جاده ها و 7.1 لیتر در شهر می باشد .

همچنین وجود امکاناتی همچون کیسه‌های هوا برای سرنشینان جلو ، ترمز ABS ، شیشه بالابر‌های برقی در جلو و فرمان هیدرولیک نیز موجب خشنودی خبرگزاری‌های اوکراین شده و با طراوت خاصی از عرضه این آپشن‌ها روی تیبا صحبت می‌کنند .

این خبرگزاری همچنین افزوده است که در حال حاضر تیبا تنها در دو شهر خارکف و کیف به بازار عرضه می‌شود اما به زودی در شبکه‌های دیگر فروش سایپا  نیز عرضه خواهد شد .

این خبرگزاری همچنین در ادامه به این نکته اشاره می‌کند که هم‌اکنون کیا ریو ، هیوندای اکسنت و فولکس‌واگن پولو حکمرانان بازار در کلاس تیبا هستند و سیتروئن نیز قصد دارد مدل جدید  Elyséeرا به زودی در این کشور عرضه کند .

عصر خودرو:  تیبا سال گذشته در نمایشگاه خودرو اوکراین ( SIA) در کنار سایپا  111 به نمایش در آمد و از ابتدای سال جاری به دنبال گذراندن استاندارد یورو 4 بود تا سرانجام جواز ورود به بازار اوکراین را دریافت کند .

هفته گذشته سایپا  اعلام کرد که بعد از استقبال مردم اوکراین از تیبا در نمایشگاه SIA ، اولین محموله این خودرو به اوکراین ارسال شد .

 سایپا در گذشته نمایندگی‌هایش را در شهر‌های خارکف، کیف، دونتسک و ماریوپل اوکراین افتتاح و شبکه خدمات پس از فروش را نیز در کنار  یک نمایندگی در هر شهر راه‌اندازی کرده بود .

در فاز جدید گسترش بازار های صادراتی بزرگترین صادر‌کننده خودرو ایران شهر‌های سواستوپل و پولتاوا نیز به جمع مقاصد فروش سایپا در اوکراین پیوستند و این شرکت امیدوار است با گسترش فعالیت‌هایش در اوکراین بتواند با تیبا روز‌های خوبی را پیش رو داشته باشد .

در میان کشور‌های CIS اوکراین به عنوان دومین بازار بزرگ خودرو پس از روسیه شناخته می‌شود اما تنوع خودرو‌های این کشور بیش‌تر به خودرو‌های روسی کمپانی لادا محدود می‌شوند و خودروسازن بزرگی همچون شورولت و کیا  که سایپا از آن‌ها به عنوان اصلی‌ترین رقبایشان نام برده‌اند نتوانسته‌اند در این بازار به جایگاه خوبی دست پیدا کنند .

همچنین وسایل نقلیه عمومی گسترده در شهر‌های بزرگ اوکراین و سهولت در رفت و آمد یکی دیگر از دلایلی است که تمایل مردم اوکراین را نسبت به خرید خودرو کاهش می‌دهد .

 منبع : تیبا



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: